کمردرد عموما جزو دردهایی است که هر کس حداقل یک بار در طول زندگی خود تجربه کرده است و یکی از راههای پیشگیری از آن استفاده از کفش مناسب میباشد.

کفش ها تاثیر زیادی در فرم زندگی و خستگی افراد دارند و باعث تاثیر در فعالیتهای روزمره میشوند و بنا به انواع مختلف کفش اعم از کفش زنانه , مردانه و کفش بچکانه باید ویژگی خاصی داشته باشند تا در هنگام پیاده روی  احساس درد و خستگی نکنیم.

البته عموما خانمها بیشتر از آقایان به مشکل کمردرد برخورد میکنند زیرا کفش زنانه هایی مانند کفش مجلسی به دلیل داشتن پاشنه بلند و نوک تیز بودن و شکلهای مختلف بیشترین تاثیر در کمردرد و خستگی بانوان را ایجاد میکند. در این مورد توصیه میشود که بیشتر از کفش پاشنه کوتاه استفاده کنید زیرا که پاشنه بلند  باعث ایجاد مشکل و کمردرد میشود.

کفش طبی چیست؟

کفش طبی معمولا به کفشهایی گفته میشود که تمامی شرایط سالم برای افراد را در پیاده روی و در هنگام راه رفتن طولانی مدت ایجاد میکند و کسانی که مشکل کمردرد یا بیماری دیسک کمر دارند و یا حتی کسانی که کف پای آنها صاف است باید از کفش طبی مناسب استفاده نمایند.پس در هنگام خرید کفش دقت و توجه کافی را داشته باشید.

البته نکاتی هم وجود دارد که میتوان در هنگام خرید کفش و یا پوشیدن آن رعایت نمود تا مشکلاتی نظیر کمردرد را کمتر احسا کنیم.

اول اینکه همانطور که در مقاله قبلی کفش یکتا گفتیم حتما زمان خرید کفش را در ساعات پایانی شب تنظیم کنید. تا مناسب ترین کفش را خریداری نمایید.

دوم توجه نمایید که محل خم شدن کف کفش زیر محل جدا شدن انگشت شست پا از کف پا باشد این نکته به خصوص در کفش مجلسی و کفش چرم باید لحاظ شود 

سوم در هنگام پوشیدن کفش سعی کنید پاهایتان را خم کرده و کفش را بپوشید از خم کردن کمر خود خودداری نمایید و حتی در پوشاندن کفش بچگانه نیز برای سلامتی بیشتر کودک دلبندتان حتما این نکته را به یاد داشته باشید.

چهارمین نکته این است که اگز کف پای صاف دارید و یا قوس کف پایتان زیاد است از کفی کفش که معمولا توسط پزشک تجویز میشود استغاده میشود.

البته تولیدی های کفش نیز همواره باید نکات استاندارد را در هنگام تولید کفش رعایت نمایند و از جنس مرغوب و مناسب استفاده نمایند تا مشکلاتی نظیر کمردرد و پادرد کاهش یابد 

تولیدی کفش یکتا همواره سعی برآن دارد تا کفش مناسب و استاندارد را با قیمتی مناسب برای هموطنان عزیز تهیه نماید.